................................................. Pokud budete mít zájem o některý výrobek, můžete mi napsat na e- mail: lenkavcelka@centrum.cz ...............................................

středa 19. října 2011

ANDÍLEK A PODLOŽKY

 Zdravím vás milé kočulky,

jelikož mi zlomená noha ještě nedovolí šít, umotala jsem pár andílků z kukuřice  a uháčkovala vánoční podložky pod horký šálek.


Tradiční vánoční ozdoby z přírodního materiálu jsou milou ozdobou nejen stylového, lidového interiéru. Parádu udělají i v pohádkovém severském království.
Andílci z kukuřičného šustí jsou ozdobou vánočních svátků, ale i potěšením v každodenním životě.

Pokud si chcete vyzdobit interiér ve švédském vánočním stylu, volte doplňky v jednoduchém a střízlivém designu. 
Švédské Vánoce jsou těm našim v řadě zvyků velmi podobné. Klasikou je cesmína, jehličí se slámou, přírodní materiály a dřevo. Balící papír a textilie mají vzor proužku. 



Na vánoční stůl u nás i ve Švédsku patří cukroví, perníčky a marcipán. Vánočním nápojem je svařené víno, které je ale ochuceno kořením, rozinkami, mandlemi a tvrdým alkoholem. Servíruje se do jednoduchých mističek bez výraznějšího ornamentálního zdobení. 
Mističky a hrnečky se pokládají na jednoduché podložky. 
Podložky jsem uháčkovala, jak jinak než v červenobílé kombinaci.
Naše Vánoce jsou ryze české. Sobíky a Santu doma nechci v žádné podobě. Ani čínské slaměné ozdůbky doma nenajdu.
Tím, ale neříkám, že jiné Vánoce se mi nelíbí. :-)


23 komentářů:

  1. Leni, jsi šikulka. Škoda, že nebydlíš blíž, hnedle bych o Tebe měla zájem k nám na výstavu, o které jsem Ti psala v mailu. Konečně mám plno, ale chvíli se zdálo, že budeme muset výstavu zrušit. Krásný podvečer si užij ... Věra

    OdpovědětVymazat
  2. Krása-Leničko a mohu se zeptat jak jsi umotala ty nádherné andělíčky?Michaela

    OdpovědětVymazat
  3. Leni, anjeličkovia sú roztomilí:)Gabi

    OdpovědětVymazat
  4. Leni ty andílci jsou nádherní a podložky pod hrnečky jééééje mooooc pěkný to máš všechno.Taky asi budu letos ladit do červenobílé,moc se mi to líbí a přírodní materiály taky.Panenek ze šustí mám hodně,dělám si z nich betlém.Ať tě nožka nebolí a brzo se zahojí :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Leni, krása jako vždycky. Vánoce jsou u nás vždycky červenobílé, takže podložky by se k nám moc hodily. I když se mi líbí na fotkách i dekorace v jiných barvách. Tahle klasická kombinace vždycky zvítězí.
    Brzy se uzdrav
    Jana

    OdpovědětVymazat
  6. Leni to je nááádhera, no už se těším na vánoce, miluji tu vůni....
    Leni krásný podzim a děkuji za nabídku tykání pa páá Zuzka

    OdpovědětVymazat
  7. Andílci jsou náádherní. Kdepak jsi sehnala šustí? Brzy se uzdrav, moc na Tebe myslím.

    OdpovědětVymazat
  8. Leni, andílci jsou moc hezcí a ty podložky, paráda. Letošní Vánoce u nás budou taky červenobílé, už se na ně moc těším. Krásný den a na nožku foukám ať nebolí. Majka

    OdpovědětVymazat
  9. Leni, to je nadhera. Moc se mi libi ti andelicci, ale i ty podlozky. Mej krasny den, Katerina

    OdpovědětVymazat
  10. Leni,ach to je krása.Jsi prostě šikulka velikáááá.Hezký večer.Marie

    OdpovědětVymazat
  11. Leničko, svítí mi jen lampa a pár svíček a když si čtu a prohlížím tvé obrázky, úplně jsem se zasnila a zatěšila...krásně si mě svou šikovností naladila.
    Přeji ti příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  12. Ahojky Leničko,

    krásné fotečky, nádherné panenky a úžasné háčkované podložky. Z fotoček cítím tu nánoční atmosféru.. I já jsem příznivcem tradičních vánoc a santové k nám mají také vstup zakázán. Mám rada přírodní jmelí, svíčky, jablíčka.. Jsme naladěné na stejné notě.

    Krásný den. Eva

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Leni,
    moc tě zdravím a přeji, ať se Ti zlomenina brzy zahojí!!!
    Neumím si představit Vánoce bez červené,
    mám to tak odjakživa...
    Podložky jsou krásné a andílci ze šustí se Ti moc povedly!!
    Měj se moc hezky a krásnou sobotu a neděli!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Leni ,jsem velký patriot co se týká Ježíška a Mikuláše,nepřipustím nic jiného at si nechají své a já zase své,tak to je demokratické ,ozdůbky máš fantastické,Daja

    OdpovědětVymazat
  15. Věru, hned bych s tebou na výstavu šla. U nás taky bývá, ale letos mě mine.

    Míšo, andílci se motají z kukuřice. Zprvu hlavička, pak se pod tělíčko vloží křidýlky v podobě mašličky. Poté se nakroutí sukýnka. Vlásky jsou z blizny.

    Amélko, šustí mám z loňské sklizně na poli.

    OdpovědětVymazat
  16. Za všechny komentíky moooooc děkuju. Vždy se těším, kdo mi píše. :-)
    Vánoce laděné do červena máme každý rok v obýváku. V kuchyni se to mění. Možná dám letos hnědobílé aranže. Chtěla bych někde sehnat dřevěné ovečky.

    OdpovědětVymazat
  17. Evi a Dajo, po pravdě mě mrzí, že jsme národ opičáků. Udělat si v bytě lacinou Francii díky nápisům, kterým mnohdy dotyčný ani nerozumí. Říkat dětem, že přijde Ježíšek a mít doma Santy... mery christmas...soby... :-(

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Leni, souhlasím s Tebou-není nad české Vánoce!!! A šikovným rukám vyrábějící panenky z šustí jen tiše závidím :-). Krásný den! Věra N.

    OdpovědětVymazat
  19. Věru, jsem samouk a panenky nejsou nic těžkého. Jenom je to zdlouhavá práce, kterou málokdo vidí.

    OdpovědětVymazat
  20. Leni ... waw super práce ... už na mě z foteček dýchla vánoční atmosféra ... já teda doma mám santu ... byl to dárek s lásky dovežený až z Ameriky ... každý rok si ho dám na okno a vzpomínám na toho človíčka který tady už není ... jinak preferuji naše české vánoce ... červená a bílá ... a s láskou vyrobené ozdůbky ... Pěknou nedělku ... Denisa

    p.s... doufám, že nožka už je lepší

    OdpovědětVymazat
  21. Deni, to je milé :-) Děkuju za hezké písání.
    Nožka je už podstatně lepší, ale i tak nedošlápnu a stále berličkuji.

    OdpovědětVymazat
  22. Leni ještě jsem Ti neřekla,že Tvoje panenky s šustí to je věcička kterou se chci naučit od mého mládí.Ale ještě k tomu nedošlo. I když je všude plno kukuřice, tak nikdy si šustí nenatrhám, protože jsem hlava děravá.Leničko móóóc pěkné, lidové vánoční,líbí se mi ,takové naše vánoční ozdoby a věci, české a né ty kýče kterých jsou plné obchody.Moc Ti fandím, a jsem ráda,že děláš věci tradiční které k nám patří.PáPá Luďka.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za milé komentáře a návštěvu blogu. ♥♥♥ Lenka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...