................................................. Pokud budete mít zájem o některý výrobek, můžete mi napsat na e- mail: lenkavcelka@centrum.cz ...............................................

neděle 19. srpna 2012

BAVORSKÉ VDOLKY a HÁČKOVANÉ PODHRNEČKY


V týdnu se během chvilky snědla tvarohová bábovka a už je to tu zase...
" Mamííí, upeč něco sladkýho ".
Kdepak, žádné zapínání trouby. Venku je Sahara a v kuchyni bych se upekla.
Došlo na smažené vdolky. 
Sice chyběl tvrdý tvaroh na strouhání, ale dětem nevadilo, že jsou jenom se zakysanou smetanou a meruňkovou marmeládou.


Receptů na vdolečky je spoustu a určitě má každá hospodyňka ten svůj nejlepší receptík na světě. 
Bavorské vdolky jsou prakticky běžné koblihy, ale náplň se dává až po usmažení a nahoru koblížku.
Tato sladká pochoutka pochází z Holandska.

BAVORSKÉ VDOLEČKY asi 25 ks

500 g polohrubé mouky
200 ml vlahého mléka
20 g droždí ( já používám sušené )
60 g cukru krystal
1 vejce a 1 žloutek ( dala jsem jenom 1 vejce)
60 g rozpuštěného tuku
špetka soli
můžete přidat i trochu rumu - prý pak vdolky při smažení nenasají tolik tuku, ale já ho nedávám a mastné také nejsou

Postup :
Buď se udělá klasický kvásek ( při použití obyč. droždí ) a poté vypracuje vláčné těsto, které se dá na cca 1 hod. kynout až zdvojnásobí objem a nebo se všechny suroviny se sušeným droždím vloží do pekárny a v ní necháme těsto nakynout.
Těsto dávám do pekárny zamíchat a pak ho přendavám do mísy. Přikryté utěrkou na sluníčku brzy nakyne.
Po vykynutí těsto rozválíme na pomoučeném vále v plát vysoký 1,5 cm a vykrojíme kolečka - třeba skleničkou. Opět je necháme vykynout.
Do vykynutých koleček uděláme důlky - použila jsem dno malé skleničky.
Stanou s důlky vkládáme do většího množství rozpáleného oleje. Po zezlátnutí je otočíme.




meruňky, větvičky máty a mateřídoušky před rozvařením na marmeládu





háčkované podhrníčky v barvě ecru a bílé




Dnes jsem párkrát vyfotila zahradu a příště vám jí ukáži.


Pro začátek jenom jedna fotka jak teď kvete minišeřík.

AHOJ všem a užívejte si Saharu :-D

PS: moc děkuji za předešlé komentáře. Mám z nich vééélikou radost. Jenom mě mrzí, že nestíhám všem odepsat a také nakukovat na jiné blogy.
Léto vrcholí a já se ho snažím co nejvíc užít.

17 komentářů:

  1. Ahoj Leničko, tak vdolečky bych si dala hned a podhrníčky se ti také moc povedly. Je to něha sama. Měj se krásně a co říct k příštímu týdnu, no snad jen přežít :o). Pá Lea

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Lenka, vdolky by som si hned dala, mnam :) Podsalky su krasne a ak by som ta mohla poprosit o navod tak na moj mail nellie7@azet.sk. Hned ako si kupim bavlnku by som ich spravila sestre :) Dakujem a pekny zvysok vikendu. Nellie

    OdpovědětVymazat
  3. Teda Leni, celý tvůj blog je pastva pro oči. Tolik krásných věcí. Ty háčkované podšálky jsou krásné, ale přiznám se, že mně ještě víc zaujala háčkovaná čepička na skleničku (asi s marmeládou?). To jsou takové láskyplné detaily. Kdyby ses podělila o návod na to, jak to uháčkovat, vůbec bych se nezlobila :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Leničko, úplně jsi mě s těma vdolečkama navnadila. Děkuju za milý komentík u mě :-) A podšálky jsou mooc krásné a jemné (už jsem Ti psala na Fleru) - hned jak jsem je zmerčila mezi novými, tak mi bylo jasné, že jsou tvoje. Holte u někoho to jde poznat na první pohled :-) Krásnou neděli, Alča

    OdpovědětVymazat
  5. Moc zdravím a díky za tip na vdolečky, stráááášně dlouho jsem je nedělala...hned bych si chvilku poseděla u tak krásně prostřeného stolu :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Leničko, zase krásné příspěvky. Četla jsem všechny zanedbané, jsem pozadu. Bavorské vdolečky jsou mňam, asi vyrobím. Papapa.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Leni takove hezky Vdolky bavorskou neni mozne gde bidle cesky kichaska haha ted mam hlad a tady nic to neny fair od tebe lach hezky nedele Karin

    OdpovědětVymazat
  8. Leni ... moc nádherné fotečky. Vdolečky bych si dala hned mám je ráda. Na fotečky zahrady se moc těším. A podšálky supééér , prosím můžu poprosit návod jak na ně. Můj emailík deniben@seznam.cz ... děkuji moc ...

    ... příjemný zbytek nedělky ... Denisa

    OdpovědětVymazat
  9. Ty si mi narobila chute! Idem to kompenzovať aspoň čokoládou - biedna náhrada.

    OdpovědětVymazat
  10. Leničko, Adam mi kouká přes rameno a chce takýýý :o) Je pravda, že vypadají úžasně!
    Stejně jako tvé háčkování nebo zahrada.
    Měj se moc hezky, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  11. Leni, krásné vdolky, já právě snědla koblížek:-). Ta marmeláda vypadá moc dobře, ty sis uvařila i čerstvou, paráda:-). A máš opět nádherně nafoceno. Těším se na fotky ze zahrady

    OdpovědětVymazat
  12. Leni, ty mi děláš chutě. Krásné fotky. Tak užívej léta plnými doušky ... Věra

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné fotečky, leni - děláš mi velké chutě... a to bych se měla držet od sladkého dááále... Háčkování je také moc pěkné a minulý příspěvek - moc milé šitíčko s ornamenty! Hezký horký podvečer, pa Maru

    OdpovědětVymazat
  14. Mňam to vypadá báječně. Určitě zmizely hned jak byly dosmažené :-) Pěkný den. Lucka

    OdpovědětVymazat
  15. Milá Leničko, Váš blog je naprosto úžasný, jste veliká šikulka, záhrádku máte jako z časopisu, prostě nááádhera, vždy obdivuji maminky, které stíhají ruční práce, vaření, zahrádku a do toho obchůdkování a starání o blog, máte můj veliký obdiv :-)..... těším se na tvořeníčko od Vás :-). Lenka M.

    OdpovědětVymazat
  16. Leni, zase úžasné potešenie pre oči a aj jazýček. Si veľká šikuľka a ak by som mohla poprosiť o návod na podšálky a aj "čiapočku" na zaváraninu ? Moc sa mi páčia a rada by som si niečo podobné vytvorila.
    Ďakujem. Môj mail je zd.otrubova@gmail.com

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za milé komentáře a návštěvu blogu. ♥♥♥ Lenka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...